Ochrona danych i prywatność
Polityka przetwarzania cookies
Strona internetowa kongres.radasektorowa-bezpieczenstwo.pl wykorzystuje pliki cookies (zwane też dalej „ciasteczkami”), które pozwalają na zapamiętanie wybranych informacji o jej użytkownikach i ich preferencjach. Za pomocą ciasteczek nie są jednak przetwarzane lub przechowywane dane osobowe takie jak imię, nazwisko, adres e-mail itd.
Pliki cookies, które mogą zostać użyte w witrynach i stronach internetowych, są kojarzone wyłącznie z przeglądarką konkretnego komputera (użytkownik anonimowy), bez podawania imienia lub nazwiska użytkownika. Są to informacje zapisywane przez serwer usługi WWW na komputerze użytkownika, które tenże serwer może odczytać przy każdorazowym połączeniu się z komputera użytkownika.
Typy cookies, cel ich uzyskiwania i przechowywania oraz podstawa prawna przetwarzania
- Konieczne do poprawnego działania strony kongres.radasektorowa-bezpieczenstwo.pl, pozwalające na poruszanie się po niej oraz używanie jej elementów, m.in. poprzez zapamiętywanie poprzednich czynności podczas wracania na tę samą stronę czy wypełniania formularzy – przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO*).
- Poprawiające wydajność – zbierające informacje na temat tego, jak użytkownicy korzystają z serwisu kongres.radasektorowa-bezpieczenstwo.pl, jakie podstrony odwiedzają, a także ile czasu na nich spędzają. Dzięki tym informacjom możliwe jest poprawianie działania stron oraz badanie potrzeb użytkowników – przetwarzane na podstawie zgody użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
- Poprawiające funkcjonalność – zapamiętujące ustawienia i wybory użytkownika – przetwarzane na podstawie zgody użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
- Statystyczne – tworzące anonimowe statystyki służące do poprawiania funkcjonalności i zawartości stron – przetwarzane na podstawie zgody użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
Używając ciasteczek w wyżej opisany sposób nie identyfikujemy tożsamości użytkowników na podstawie informacji przechowywanych w ciasteczkach.
*Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, regulujące ochronę danych osobowych
Rodzaje wykorzystywanych cookies oraz czas przechowywania danych w ciasteczkach
Na stronie internetowej kongres.radasektorowa-bezpieczenstwo.pl mogą być używane dwa rodzaje ciasteczek – sesyjne oraz 30-dniowe.
- Pliki cookies sesyjne – to tymczasowe pliki cookies pozostające w pliku przeglądarki użytkownika do momentu opuszczenia strony internetowej, są one obowiązkowe dla poprawnego działania niektórych aplikacji i poprawnego wyświetlania zawartości strony.
- Pliki cookies tymczasowe – są wykorzystywane w celu uatrakcyjnienia strony dla użytkownika. Tego rodzaju pliki pozostają w przeglądarce znacznie dłużej. Okres ten zależy od ustawień przeglądarki internetowej.
Czym są cookies?
- Pliki cookies to niewielkie pliki tekstowe wysyłane i przechowywane na komputerze użytkownika, smartfonie czy innym urządzeniu, z którego łączy się z internetem.
- Pliki cookies pobierane są za pośrednictwem przeglądarki internetowej, podczas pierwszego wejścia na stronę.
- Pliki cookies nie powodują zmian konfiguracyjnych w urządzeniu, z którego korzysta użytkownik. Ciasteczka pomagają w dostosowaniu zawartości strony internetowej do oczekiwań, ułatwiają nawigację na stronie i zapewniają skuteczność procedur bezpieczeństwa.
- Pliki cookies pozwalają ocenić, jakie są upodobania użytkowników, a także jak można ulepszać stronę internetową.
Aby zobaczyć listę plików cookies przetwarzanych na stronie, kliknij ikonkę
znajdującą się w lewym dolnym rogu ekranu.
Warunki przechowywania i dostępu
W jaki sposób usunąć cookies lub zmienić ich ustawienia:
Administratorem danych oraz instytucją odpowiadającą za prowadzenie niniejszej strony internetowej (dalej zwany „Administratorem” lub „PPBW”) jest Stowarzyszenie Polska Platforma Bezpieczeństwa Wewnętrznego z siedzibą przy: ul. Słowackiego 17/11, 60-822 Poznań, NIP: 783-161-82-32, REGON: 300294630, KRS: 0000251345
PPBW w pełni respektuje prawo do prywatności i zbiera wyłącznie informacje o wykorzystywaniu niniejszej strony przez zapisywanie do logów systemowych danych technologicznych, takich jak data połączenia z serwisem oraz adres IP. Informacje te są wykorzystywane do celów wyłącznie administracyjnych i statystycznych i nie pozwalają na identyfikację pojedynczego użytkownika. Polityka prywatności związana z obszarami strony internetowej kongres.radasektorowa-bezpieczenstwo.pl, w których podanie danych osobowych jest niezbędne lub fakultatywne z uwagi na ich charakter, takie jak formularz kontaktowy, ujęta jest w sekcji: „Ochrona danych osobowych” na stronie kongres.radasektorowa-bezpieczenstwo.pl.
Użytkownik, który nie życzy sobie wykorzystywania plików cookies w opisanym powyżej celu, ma możliwość skonfigurowania ustawień oprogramowania zainstalowanego w urządzeniu tj. wykorzystywanej przeglądarki internetowej lub aplikacji w sposób uniemożliwiający przechowywanie wspomnianych plików w pamięci komputera. W każdej chwili może również usunąć je ręcznie. W celu zapoznania się ze szczegółową instrukcją postępowania prosimy o odwiedzenie strony internetowej producenta używanej przeglądarki internetowej.
W celu zarządzania ustawieniami cookies należy wybrać z listy poniżej przeglądarkę internetową i postępować zgodnie z instrukcją:
- Microsoft Edge: https://support.microsoft.com/pl-pl/windows/program-microsoft-edge-i-przegl%C4%85danie-danych-a-prywatno%C5%9B%C4%87-bb8174ba-9d73-dcf2-9b4a-c582b4e640dd
- Chrome: https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=pl&sjid=3792947581462390190-EU
- Safari: https://support.apple.com/pl-pl/guide/safari/sfri11471/mac
- Firefox: https://support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka
- Opera: https://help.opera.com/pl/latest/web-preferences/
Zmiany polityki prywatności
Zastrzegamy sobie prawo zmiany powyższej polityki cookies poprzez publikację nowej polityki na stronie internetowej kongres.radasektorowa-bezpieczenstwo.pl
Jednocześnie informujemy, że właściciele serwisu nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za stosowanie lub obsługę plików cookies na innych stronach internetowych dostępnych dla użytkowników poprzez linki umieszczone w naszym serwisie.
Więcej informacji o plikach cookies znajdziesz w serwisie: http://wszystkoociasteczkach.pl/.
Więcej informacji o ochronie danych osobowych znajdziesz w sekcji: „Ochrona danych osobowych”.
Ochrona danych osobowych
Zgodnie z art. 13 lub 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, regulujące ochronę danych osobowych, zwane dalej „Rozporządzeniem ogólnym” lub „RODO” pragniemy poinformować Państwa, że:
Informacje o administratorze
Administratorami danych osobowych (dalej zwany „Administratorem”) jest:
- Stowarzyszenie Polska Platforma Bezpieczeństwa Wewnętrznego z siedzibą przy: ul. Słowackiego 17/11, 60-822 Poznań, NIP: 783-161-82-32, REGON: 300294630, KRS: 0000251345.
Współadministratorami danych osobowych (dalej zwanych „Współadministratorami” są):
- Zakład Rozwoju Technicznej Ochrony Mienia TECHOM Sp. z o.o. z siedzibą 00-570 Warszawa, al. Wyzwolenia 12, NIP: 5260011894, REGON: 010663796, KRS: 0000164572.
- Polskie Towarzystwo Bezpieczeństwa Narodowego z siedzibą w Warszawie (03-137) przy ul. Odkrytej 38A lok. 8, NIP: 6312659290, REGON: 362851393, KRS: 0000583118.
Z Administratorem można się kontaktować pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej na adres: ul. Słowackiego 17/11, 60-822 Poznań lub pod adresem e-mail: sekretariat@ppbw.pl.
Na mocy wspólnych uzgodnień współadministratorzy (Administrator oraz Współadministratorzy) ustalili, że punktem kontaktowym dla osób, których dane dotyczą w ramach Kongresów będzie Inspektor Ochrony Danych Organizatora. Z Inspektorem Ochrony Danych PPBW można skontaktować się w sprawach dotyczących ochrony danych osobowych pod adresem e-mail: iodo@ppbw.pl.
Inspektor ochrony danych osobowych
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej na adres: Polska Platforma Bezpieczeństwa Wewnętrznego, ul. Słowackiego 17/11, 60-822 Poznań lub pod adresem email: iodo@ppbw.pl.
Podstawa prawna przetwarzania danych
Dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a lub f RODO, tj.
- Na podstawie udzielonej wcześniej zgody;
albo
- Na podstawie zawartej umowy z Administratorem w zakresie danych osobowych, które są niezbędne do realizacji niniejszej umowy, jeżeli taka umowa zostanie zawarta;
albo
- Prawnie uzasadnionego interesu Administratora (w tym w zakresie dochodzenia roszczeń)
Cele przetwarzania
Dane osobowe są przetwarzane manualnie (w wersji papierowej) oraz automatycznie (w wersji elektronicznej):
- W celach marketingowych na podstawie zgody (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. a RODO) lub na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO); W przypadku zgody w każdej chwili przysługuje prawo do jej wycofania na przetwarzanie danych osobowych, ale cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
- W celu zawarcia umowy lub w ramach działań zmierzających do zawarcia umowy na podstawie zainteresowania naszą ofertą (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO), jeżeli taka umowa zostanie zawarta. Podanie danych osobowych jest niezbędne do realizacji umowy. Brak podania danych osobowych będzie natomiast powodował niemożność wykonania oraz tym samym zawarcia umowy, jeżeli taka zostanie zawarta;
- Konieczne pliki cookies niezbędne do prawidłowego lub zoptymalizowanego funkcjonowania strony internetowej lub funkcjonalności, z których użytkownik chce skorzystać (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO)
- Pliki cookies w celach analitycznych (lepszego doboru usług do potrzeb naszych użytkowników, ogólnej optymalizacji naszych produktów, optymalizacji procesów obsługi, budowania wiedzy o naszych klientach itp.) będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego w tym interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
- W celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego w tym interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- Pliki cookies w celu badania satysfakcji klientów będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego interesu określania jakości naszej obsługi oraz poziomu zadowolenia naszych klientów z produktów i usług (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
- W celu organizacji i uczestnictwa w kongresach Rady Sektorowej – w zakresie przetwarzania danych osobowych podanych w formularzu rejestracji na dany kongres – na podstawie zgody (6 ust. 1 lit. a RODO).
- Wizerunek w celu promowania wydarzenia i jemu podobnych na stronie internetowej Rady Sektorowej oraz w mediach społecznościowych na kontach Rady Sektorowej ds. Kompetencji Ochrona i Bezpieczeństwo Mienia i Osób – na podstawie zgody (6 ust. 1 lit. a RODO).
Odbiorcy i podmioty przetwarzające
Dane mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Administratora, w szczególności podmiotom świadczącym usługi na rzecz Administratora takich jak: usługi prawne, usługi księgowe, IT a także do Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości jako Instytucji Pośredniczącej oraz Instytucji Zarządzającej (Ministrowi Funduszy i Polityki Regionalnej) projektem pt. „Sektorowa Rada ds. Kompetencji – Ochrona i Bezpieczeństwo Mienia i Osób” nr FERS.01.10-IP.09-0001/25, w ramach którego organizowany jest i finansowany Kongres oraz innym podmiotom uprawnionym do dostępu do dokumentacji projektowej na mocy Umowy o dofinansowanie projektu oraz dokumentu „Zasady kontroli Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego”, tj. Instytucji Zarządzającej FERS (ministrowi właściwemu ds. rozwoju regionalnego), Europejskiemu Trybunałowi Obrachunkowemu, Najwyższej Izbie Kontroli, Instytucji Audytowej, Krajowej Administracji Skarbowej, Urzędowi Zamówień Publicznych
Okres przetwarzania danych
Dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora w okresie obowiązywania umowy – jeżeli umowa będzie stanowiła podstawę prawną przetwarzania danych osobowych, a także po jej zakończeniu w ramach:
- Dochodzenia roszczeń w związku z wykonywaniem umowy;
- Wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności podatkowych i rachunkowych;
- Zapobiegania nadużyciom i oszustwom;
- Statystycznych i archiwizacyjnych;
- Maksymalnie przez okres trzech lat od dnia zakończenia wykonania umowy, chyba że inny okres przetwarzania danych lub okres przedawnienia roszczeń będzie wynikał z przepisów prawa.
Jeżeli dane osobowe są przetwarzane na podstawie zgody, dane będą przetwarzane do momentu jej wycofania.
Dane osobowe będą przetwarzane w ramach marketingu bezpośredniego do momentu złożenia sprzeciwu, o którym mowa poniżej
Dane osobowe przetwarzane w ramach organizacji kongresów będą przechowywane na podstawie przepisów prawa do momentu wycofania zgody, jeżeli zgoda będzie podstawą przetwarzania tych danych lub na czas wymagany przepisami prawa do rozliczenia i podsumowania wydarzenia oraz dochodzenia i obrony przed ewentualnymi roszczeniami.
Uprawnienia osoby, której dane dotyczą
W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo do:
- Żądania od Administratora dostępu do danych osobowych;
- Żądania od Administratora sprostowania danych osobowych;
- Żądania od Administratora usunięcia danych osobowych
- Żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- Wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
- Przenoszenia danych osobowych;
- Wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych.
Sprzeciw
W każdej chwili przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych opisanych powyżej. Przestaniemy przetwarzać dane w tych celach, chyba że będziemy w stanie wykazać, że w stosunku do danych istnieją dla nas ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec interesów, praw i wolności lub dane będą nam niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
W każdej chwili przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego.
W przypadku skorzystania tego prawa – zaprzestaniemy przetwarzania danych w tym celu.
Przekazywanie danych osobowych do państw trzecich
W związku z możliwym publikowaniem materiałów z kongresów na portalach społecznościowych oraz z uwagi na korzystanie przez Administratora z rozwiązania Google Analytics dane mogą być przekazane do państwa trzeciego (poza Europejski Obszar Gospodarczy), tj. Stanów Zjednoczonych. Na terytorium Stanów Zjednoczonych nie obowiązują przepisy RODO, wobec Stanów Zjednoczonych Komisja Europejska wydała decyzję stwierdzającą odpowiedni stopień ochrony danych osobowych, ale takich decyzji Komisja Europejska mogła nie wydać wobec innych państw trzecich, gdzie mogą być przekazane dane osobowe. Powyższe może powodować pewne ryzyka w związku z przetwarzaniem przekazanych danych osobowych, m.in. z uwagi na brak funkcjonowania organu nadzorczego. Wszelkie skargi związane z przetwarzaniem danych można jednak wnosić do polskiego organu nadzoru.
Klauzula informacyjna Instytucji Zarządzającej
Klauzula informacyjna ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego
W celu wykonania obowiązku nałożonego art. 13 i 14 RODO[1], w związku z art. 88 ustawy o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027[2], informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych:
I. Administrator
Odrębnym administratorem Państwa danych jest:
- Minister Funduszy i Polityki Regionalnej[3] z siedzibą przy ul. Wspólnej 2/4, 00-926 Warszawa.
II. Cel przetwarzania danych
Dane osobowe będą przetwarzane w związku z realizacją FERS, w szczególności w celu monitorowania, sprawozdawczości, komunikacji, publikacji, ewaluacji, zarządzania finansowego, weryfikacji i audytów oraz do celów określania kwalifikowalności uczestników.
Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne do realizacji wyżej wymienionego celu. Odmowa ich podania jest równoznaczna z brakiem możliwości podjęcia stosownych działań.
III. Podstawa przetwarzania
Będziemy przetwarzać Państwa dane osobowe w związku z tym, że:
Zobowiązuje nas do tego prawo (art. 6 ust. 1 lit. c, art. 9 ust. 2 lit. g oraz art. 10[4] RODO)[5]:
- rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2021/1060 z 24 czerwca 2021 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Funduszu Spójności, Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji i Europejskiego Funduszu Morskiego, Rybackiego i Akwakultury, a także przepisy finansowe na potrzeby tych funduszy oraz na potrzeby Funduszu Azylu, Migracji i Integracji, Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Instrumentu Wsparcia Finansowego na rzecz Zarządzania Granicami i Polityki Wizowej,
- rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1057 z dnia 24 czerwca 2021 r. ustanawiające Europejski Fundusz Społeczny Plus (EFS+) oraz uchylające rozporządzenie (UE) nr 1296/2013 (Dz. Urz. UE L 231 z 30.06.2021, str. 21, z późn. zm.)
- ustawa z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027, w szczególności art. 87-93,
- ustawa z 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawa z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
IV. Sposób pozyskiwania danych
Dane pozyskujemy bezpośrednio od osób, których one dotyczą, albo od instytucji i podmiotów zaangażowanych w realizację Programu, w tym w szczególności od wnioskodawców, beneficjentów, partnerów.
V. Dostęp do danych osobowych
Dostęp do Państwa danych osobowych mają pracownicy i współpracownicy administratora. Ponadto Państwa dane osobowe mogą być powierzane lub udostępniane:
- podmiotom, którym zleciliśmy wykonywanie zadań w FERS,
- organom Komisji Europejskiej, ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych, prezesowi zakładu ubezpieczeń społecznych,
- podmiotom, które wykonują dla nas usługi związane z obsługą i rozwojem systemów teleinformatycznych, a także zapewnieniem łączności, np. dostawcom rozwiązań IT i operatorom telekomunikacyjnym.
VI. Okres przechowywania danych
Dane osobowe są przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w punkcie II.
VII. Prawa osób, których dane dotyczą
Przysługują Państwu następujące prawa:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii (art. 15 RODO),
- prawo do sprostowania swoich danych (art. 16 RODO),
- prawo do usunięcia swoich danych (art. 17 RODO) - jeśli nie zaistniały okoliczności, o których mowa w art. 17 ust. 3 RODO,
- prawo do żądania od administratora ograniczenia przetwarzania swoich danych (art. 18 RODO),
- prawo do przenoszenia swoich danych (art. 20 RODO) - jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie umowy: w celu jej zawarcia lub realizacji (w myśl art. 6 ust. 1 lit. b RODO), oraz w sposób zautomatyzowany[6],
- prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (art. 77 RODO) - w przypadku, gdy osoba uzna, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne krajowe przepisy regulujące kwestię ochrony danych osobowych, obowiązujące w Polsce.
VIII. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
Dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
XI. Przekazywanie danych do państwa trzeciego
Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
X. Kontakt z administratorem danych i Inspektorem Ochrony Danych
Jeśli mają Państwo pytania dotyczące przetwarzania przez ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego danych osobowych, prosimy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych (IOD) w następujący sposób:
- pocztą tradycyjną (ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa),
- elektronicznie (adres e-mail: IOD@mfipr.gov.pl).
Klauzula informacyjna Instytucji Pośredniczącej
Klauzula informacyjna Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
W celu wykonania obowiązku nałożonego art. 13 i 14 RODO[7], w związku z art. 88 ustawy o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027[8], informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych:
I. Administrator
Odrębnym administratorem Państwa danych jest:
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości z siedzibą przy ul. Pańskiej 81/83, 00-834 Warszawa.
II. Cel przetwarzania danych
Dane osobowe będą przetwarzane w związku z realizacją FERS, w szczególności w celu monitorowania, sprawozdawczości, komunikacji, publikacji, ewaluacji, zarządzania finansowego, weryfikacji i audytów oraz do celów określania kwalifikowalności uczestników.
Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne do realizacji wyżej wymienionego celu. Odmowa ich podania jest równoznaczna z brakiem możliwości podjęcia stosownych działań.
III. Podstawa przetwarzania
Będziemy przetwarzać Państwa dane osobowe w związku z tym, że:
Zobowiązuje nas do tego prawo (art. 6 ust. 1 lit. c, art. 9 ust. 2 lit. g oraz art. 10[9] RODO)[10]:
- rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2021/1060 z 24 czerwca 2021 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Funduszu Spójności, Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji i Europejskiego Funduszu Morskiego, Rybackiego i Akwakultury, a także przepisy finansowe na potrzeby tych funduszy oraz na potrzeby Funduszu Azylu, Migracji i Integracji, Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Instrumentu Wsparcia Finansowego na rzecz Zarządzania Granicami i Polityki Wizowej,
- rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1057 z dnia 24 czerwca 2021 r. ustanawiające Europejski Fundusz Społeczny Plus (EFS+) oraz uchylające rozporządzenie (UE) nr 1296/2013 (Dz. Urz. UE L 231 z 30.06.2021, str. 21, z późn. zm.)
- ustawa z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027, w szczególności art. 87-93,
- ustawa z 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawa z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
IV. Sposób pozyskiwania danych
Dane pozyskujemy bezpośrednio od osób, których one dotyczą, albo od instytucji i podmiotów zaangażowanych w realizację Programu, w tym w szczególności od wnioskodawców, beneficjentów, partnerów.
V. Dostęp do danych osobowych
Dostęp do Państwa danych osobowych mają pracownicy i współpracownicy administratora. Ponadto Państwa dane osobowe mogą być powierzane lub udostępniane:
- podmiotom, którym zleciliśmy wykonywanie zadań w FERS,
- organom Komisji Europejskiej, ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych, prezesowi zakładu ubezpieczeń społecznych,
- podmiotom, które wykonują dla nas usługi związane z obsługą i rozwojem systemów teleinformatycznych, a także zapewnieniem łączności, np. dostawcom rozwiązań IT i operatorom telekomunikacyjnym.
VI. Okres przechowywania danych
Dane osobowe są przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w punkcie II.
VII. Prawa osób, których dane dotyczą
Przysługują Państwu następujące prawa:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii (art. 15 RODO),
- prawo do sprostowania swoich danych (art. 16 RODO),
- prawo do usunięcia swoich danych (art. 17 RODO) - jeśli nie zaistniały okoliczności, o których mowa w art. 17 ust. 3 RODO,
- prawo do żądania od administratora ograniczenia przetwarzania swoich danych (art. 18 RODO),
- prawo do przenoszenia swoich danych (art. 20 RODO) - jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie umowy: w celu jej zawarcia lub realizacji (w myśl art. 6 ust. 1 lit. b RODO), oraz w sposób zautomatyzowany[11],
- prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (art. 77 RODO) - w przypadku, gdy osoba uzna, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne krajowe przepisy regulujące kwestię ochrony danych osobowych, obowiązujące w Polsce.
VIII. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
Dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
IX. Przekazywanie danych do państwa trzeciego
Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
X. Kontakt z administratorem danych i Inspektorem Ochrony Danych
Jeśli mają Państwo pytania dotyczące przetwarzania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości danych osobowych, prosimy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych (IOD) w następujący sposób:
- pocztą tradycyjną (ul. Pańska 81/83, 00-834 Warszawa),
- elektronicznie (adres e-mail: iod@parp.gov.pl).
[1] Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (Dz. Urz. UE. L 119 z 4 maja 2016 r., s.1-88).
[2] Ustawa z dnia 28 kwietnia 2022 r o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027 (Dz.U. 2022 poz. 1079), zwana dalej „ustawą wdrożeniową”.
[3] Tj. minister właściwy ds. rozwoju regionalnego. Minister Funduszy i Polityki Regionalnej kieruje działem administracji rządowej – rozwój regionalny, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej (Dz. U. poz. 2711).
[4] Dotyczy wyłącznie projektów aktywizujących osoby odbywające karę pozbawienia wolności.
[5] Należy wskazać jeden lub kilka przepisów prawa - możliwe jest ich przywołanie w zakresie ograniczonym na potrzeby konkretnej klauzuli.
[6] Do automatyzacji procesu przetwarzania danych osobowych wystarczy, że dane te są zapisane na dysku komputera.
[7] Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (Dz. Urz. UE. L 119 z 4 maja 2016 r., s.1-88).
[8] Ustawa z dnia 28 kwietnia 2022 r o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027 (Dz.U. 2022 poz. 1079), zwana dalej „ustawą wdrożeniową”.
[9] Dotyczy wyłącznie projektów aktywizujących osoby odbywające karę pozbawienia wolności.
[10] Należy wskazać jeden lub kilka przepisów prawa - możliwe jest ich przywołanie w zakresie ograniczonym na potrzeby konkretnej klauzuli.
[11] Do automatyzacji procesu przetwarzania danych osobowych wystarczy, że dane te są zapisane na dysku komputera.